افرادی که در زمینه انجام خدمات ماساژ فعالیت می‌کنند، اطلاع دارند که انتخاب و خرید یک تخت ماساژ مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه مشتری دقایق زیادی را روی تخت دراز می‌کشد، در نتیجه باید یک تخت با کیفیت و درجه یک انتخاب شود. در حال حاضر تخت‌های ماساژ تنوع بالایی دارند که از دو نمونه مهم آن می‌توانیم به تخت ثابت و تخت پرتابل اشاره کنیم.

با مقایسه تخت ماساژ ثابت و پرتابل می‌توان از کاربرد و ویژگی‌های آن اطلاع پیدا کرد و در نتیجه بهترین تخت را خریداری نمود. در ادامه این قسمت در مورد این دو تخت بیشتر برای شما صحبت کرده و اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تخت ماساژ ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از مقایسه تخت ماساژ ثابت و پرتابل، بهتر است یک سری اطلاعات کلی در مورد این تخت‌ها به دست بیاورید. تخت ماساژ ثابت همانطور که از اسمش مشخص است، ساختاری ثابت و بدون حرکت دارد، این تخت‌ها به گونه طراحی شده‌اند که دارای یک صفحه مسطح و پشتیبان برای پاها و سر هستند. این نوع تخت‌ها ظاهری کاملاً معمولی داشته و می‌توان آنها را در اندازه‌های مختلف تهیه کرد.

معمولاً این مدل تخت‌ها وزن سنگینی داشته و جابجا کردن آن به طور مداوم کاری دشوار است، به همین دلیل برای مراکز ثابت ماساژ گزینه ایده آلی به حساب می‌آیند. به غیر از مراکز ماساژ، از این تخت‌ها می‌توان در مطب‌های پزشکی و اسپاها نیز استفاده کرد. معمولاً این نوع تخت‌های ماساژ به صورت یک تکه و بدون قابلیت جمع شوندگی تولید می‌شوند و امکان خم کردن آنها و یا باز و بسته کردن این تخت‌ها وجود ندارد.

مزیت تخت ماساژ ثابت

مهمترین مزیت استفاده از تخت ماساژ ثابت

استفاده از تخت ماساژ ثابت نیز می‌تواند مزایایی به صورت زیر داشته باشد:

  • پایه‌ها و بدنه محکمی دارد.
  • بالشتک‌ها و بدنه تخت قابل تنظیم است.
  • استحکام زیادی داشته و می‌تواند وزن‌های بالا را تا مقدار قابل توجهی و حتی بیشتر از تخت‌های پرتابل تحمل کند.
  • برای سالن‌های ماساژ ثابت که نیازی به جابجایی مداوم ندارند می‌تواند انتخاب خوبی باشد
  • در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل سفارش است.
  • برخلاف نمونه‌های پرتابل، امکان جدا کردن قطعات مختلف آن و یا خم آن از وسط وجود ندارد زیرا ساختار یک دست دارد.

مشاهده انواع مدل‌های تخت ماساژ پایه ثابت و پرتابل با قیمت روز 


نمایش 9 24 36

تخت ماساژ پایه ثابت MB03

88,000,000 ریال
  • ابعاد: عرض 70 سانتی متر، طول 180 سانتی متر و ارتفاع 75 سانتی متر
  • تحمل وزن تا 1000 کیلوگرم
  • دارای جای اختصاصی برای قراردادن ملحفه
  • قابل سفارش برای بانوان همراه با درج بخش صورت بر روی تخت در هنگام سفارش
  • مناسب برای ماساژ، فیشال و تخت معاینه
  • قابل سفارش در ابعاد سفارشی
  • دارای تنوع رنگی

تخت ماساژ آرامش مدل بانوان (ساده)

40,000,000 ریال
  • ارتفاع استاندارد پایه‌های تخت
  • دارای رنگ بندی و سایز بندی متفاوت
  • دارای نشیمنگاه تخت و نرم
  • مقاوم در برابر شتستشو و ضدعفونی
  • دارای روکش رنگ ثابت و ضد حساسیت

تخت ماساژ پرتابل آرامش مدل پک کامل آقایان

44,000,000 ریال
وزن قابل تحمل: 1000KG ابعاد و اندازه تخت:
  • عرض: 70cm
  • ارتقاع:75cm
  • طول:205cm
وزن: سبک و قابل حمل کاربرد: مناسب برای آقایان

تخت ماساژ پرتابل آرامش مدل پک کامل بانوان

47,000,000 ریال
وزن قابل تحمل: 1000KG ابعاد و اندازه تخت:
  • عرض: 70cm
  • ارتقاع:75cm
  • طول:205cm
وزن: سبک و قابل حمل کاربرد: مناسب برای بانوان

تخت ماساژ پرتابل چیست و چه کاربردی دارد؟

در مقابل تخت ماساژ ثابت، تخت ماساژ پرتابل وجود دارد؛ این نوع تخت‌های ماساژ بر خلاف موارد قبلی قابل حمل هستند و افرادی که مکان ثابتی برای ارائه خدمات ماساژ ندارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. این تخت‌ها قابلیت جمع شدن داشته و به راحتی می‌توان آنها را جابجا کرد، همچنین وزن سبک‌تری داشته و می‌توان از آن در مراکز ماساژ و اسپا بدون محدودیت استفاده کرد. البته از آنجایی‌که تخت‌های پرتابل قابلیت جمع‌شوندگی دارند، برای منازل و مکان‌هایی که ماساژ روزانه انجام نمی‌شود نیز می‌توانند مناسب باشند.

به عبارتی می‌توانیم این نوع مدل تخت‌ها را جزو وسایل ضروری برای مراکز ماساژ معرفی کنیم که در جنس‌های مختلف از جمله فلزی و پلاستیکی تهیه می‌شوند. برخی از تخت‌های پرتابل به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قسمت‌های مختلف آن از یکدیگر جدا شده و این موضوع می‌تواند باعث استفاده و یا حمل و نقل راحت‌تر آن شود. همچنین دارای ابعاد و اندازه بزرگ و وسیع هستند که مراجعه کنندگان با هر قد و وزنی می‌تواند راحت روی آن قرار بگیرند.

مزیت تخت ماساژ پرتابل

استفاده از تخت ماساژ پرتابل چه مزایایی دارد؟

در نظر داشته باشید استفاده از تخت‌های ماساژ پرتابل نسبت به تخت‌های قدیمی و سنتی می‌تواند مزیت‌ها و نقاط قوت فراوانی داشته باشد که در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • بدنه آن بر اساس بالاترین تکنولوژی روز جهان ساخته شده و می‌تواند تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را به راحتی تحمل کند.
  • دارای تشک نرم و طبی با یک روکش چرم است که خوابیدن چند ساعته روی آن مشکلی مانند بدن درد ایجاد نمی‌کند.
  • طراحی این تخت به صورت ارگونومیک و مطابق با ساختار بدن است.
  • نسبت به تخت‌های قدیمی و سنتی وزن سبکی داشته و به آسانی می‌توان آن را جابجا کرد.
  • از ایمنی بالایی برخوردار است و به گونه طراحی شده که از افتادن افراد هنگام انجام خدمات ماساژ جلوگیری می‌کند
  • رنگ آن ثابت است و می‌توان با اطمینان آن را شسته و ضدعفونی کرد.
  • در اندازه‌ها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارد و ماساژورها می‌توانند بر اساس سلیقه خود آن را در عرض و طول متنوع سفارش دهند.
  • از قیمت کمتری نسبت به تخت‌های ثابت برخوردار است.

تخت ماساژ ثابت و پرتابل چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

اکنون قصد داریم به مقایسه تخت ماساژ ثابت و پرتابل بپردازیم تا شما در زمان خرید بتوانید بر اساس نیازها و انتظارات خود یک یا چند تخت مناسب را خریداری نمایید.

1.      قابلیت حمل و نقل

تخت ماساژ ثابت: این نوع تخت به دلیل وزن بالا و اندازه بزرگ، قابل حمل نیست و معمولاً در یک مکان ثابت مانند یک سالن ماساژ یا خانه قرار می‌گیرد.

تخت ماساژ پرتابل: این تخت‌ها به‌طور ویژه طراحی شده‌اند تا سبک و قابل حمل باشند. اغلب از مواد سبک‌تر ساخته می‌شوند و دارای یک کیف حمل می‌باشند که جابه‌جایی آن‌ها را آسان می‌کند.

2.      استحکام و دوام

تخت ماساژ ثابت: به دلیل ساختار محکم‌تر و استفاده از مواد با کیفیت بالاتر مثل چوب یا فلز، این تخت‌ها از دوام بالاتری برخوردار هستند و می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند.

تخت ماساژ پرتابل: معمولاً از مواد سبک‌تر ساخته شده و ممکن است استحکام کمتری نسبت به تخت‌های ثابت داشته باشد؛ با این حال، برای استفاده‌های موقت یا سفرهای کوتاه مناسب است.

3.      راحتی و امکانات

تخت ماساژ ثابت: این تخت‌ها اغلب دارای امکانات بیشتری مانند تنظیم ارتفاع، پدهای ضخیم‌تر و مکانیزم‌های مختلف برای افزایش راحتی بیمار هستند. همچنین، به دلیل پایدار بودن، برای ماساژهای طولانی‌مدت مناسب‌تر هستند.

تخت ماساژ پرتابل: در این نوع تخت‌ها به دلیل وزن کمتر و قابلیت حمل، ممکن است امکانات کمتری نسبت به تخت‌های ثابت وجود داشته باشد. اما برخی مدل‌های پرتابل پیشرفته نیز دارای امکانات خوبی هستند.

4.      کاربرد

تخت ماساژ ثابت: برای سالن‌های ماساژ، کلینیک‌های فیزیوتراپی و مکان‌های مشابه که نیاز به تجهیزات دائمی دارند مناسب است.

تخت ماساژ پرتابل: برای افرادی که ماساژ در خانه، محل کار، یا هنگام سفر ارائه می‌دهند ایده‌آل است. همچنین، برای کسانی که فضای محدودی دارند و نیاز به جمع‌وجور کردن تخت پس از استفاده دارند مناسب است.

5.      تنظیمات و تطبیق‌پذیری

تخت ماساژ ثابت: به دلیل پایداری بیشتر، این تخت‌ها اغلب دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و زوایای مختلف هستند که به ماسور اجازه می‌دهد ماساژ را با دقت بیشتری انجام دهد.

تخت ماساژ پرتابل: این تخت‌ها نیز معمولاً دارای قابلیت تنظیم هستند، اما به دلیل محدودیت در ساختار، ممکن است به اندازه تخت‌های ثابت قابل تنظیم نباشند.

1.      قیمت

در کنار موارد ذکر شده در صورتی که قیمت برای شما مهم است می‌توانید تخت‌های ماساژ پرتابل را خریداری کنید. تخت‌های ثابت به دلیل وزن بالاتر و تهیه شده از متریال‌های مقاوم و با کیفیت قیمت بیشتری نسبت به تخت‌های پرتابل دارند. در حال حاضر تخت‌های پرتابلی ساخته شده‌اند که دارای 8 پایه هستند این موضوع تحمل وزن را راحت‌تر کرده و باعث افزایش مقاومت آن شده است اما معمولا تخت‌های ثابت تنها چهارپایه دارند و به صورت معمولی تولید می‌شوند.

سخن پایانی

در این قسمت به مقایسه تخت ماساژ ثابت و پرتابل پرداختیم که شما با بررسی جوانب مختلف آن می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. هنگام خرید هر نوع تخت ماساژ نیاز است تا استحکام و کیفیت آن را در نظر داشته باشید؛ علاوه بر این، توجه به ابعاد و اندازه تخت و داشتن آپشن‌های مختلفی از جمله قابلیت تنظیم ارتفاع و یا فوم ضخیم نیز می‌تواند نقش مهمی در راحتی شما در زمان ماساژ و راحتی مراجعه کننده داشته باشد.

تخت‌های ثابت و پرتابل از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند؛ تخت‌های ماساژ ثابت استحکام و ماندگاری بیشتری دارند، معمولاً بدنه این تخت‌ها محکم‌تر است پس اگر می‌خواهید از تخت ماساژ خریداری شده تا چندین سال استفاده کنید، توصیه می‌کنیم تخت‌های ثابت را انتخاب نمایید. علاوه بر این، معمولاً جابجایی تخت‌های ماساژ پرتابل راحت‌تر است، پس اگر مکان مورد نظر شما اجاره‌ای است و یا به هر دلیلی مجبور به جابجایی مداوم هستید تخت‌های پرتابل برای شما انتخاب بهتری هستند، اما اگر نیاز به جابجایی مداوم ندارید، می‌توانید تخت‌های ثابت را خریداری کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر نوع تخت در ابتدا به صورت تخصصی اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده تا بتوانید محصولی مناسب، ایمن و کارآمد برای استفاده طولانی مدت و حرفه‌ای خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *