کاشت مو را می‌توانیم یکی از نوین‌ترین و بهترین راه‌ها برای درمان طاسی سر معرفی کنیم. این کار یک روش دائمی جهت بازگرداندن موهای از دست رفته است که امروزه توسط پزشکان و متخصصان این حوزه انجام می‌شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌ها و متدهای جدیدی جهت کاشت مو ابداع شده است و در صورتی که مشکل کم مویی یا طاسی شما را آزار می‌دهد، می‌توانید با کمک این روش‌ها مشکل خود را برطرف کنید.

در حال حاضر انواع روش‌های کاشت مو در ایران وجود دارند که شما بر اساس علت و نوع ریزش مو یا بر اساس انتظارات خود، می‌توانید بهترین آنها را انتخاب کنید. برای اینکه مشخص شود که کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است، باید در ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شده و آزمایشات مختلف روی شما انجام شود تا بتوان پاسخ دقیق این سوال را پیدا کرد. در این مقاله از بای مدیک قصد داریم پرتقاضا‌ترین و بهترین روش کاشت مو در کشور ایران را به شما معرفی کنیم.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

قبل از اینکه بخواهیم برای شما در مورد انواع روش‌های کاشت مو در ایران صحبت کنیم بهتر است بدانید اصلاً این کار برای چه افرادی مناسب است؟ در ادامه بهترین کاندیدای کاشت مو را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مردانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی با طاسی سر روبرو شده و اعتماد به نفس آنها پایین آمده است.
  • زنانی که از موهای کم پشتی برخوردار هستند.
  • افرادی که به دلیل برخی آسیب‌ها مثل شیمی‌درمانی، سوختگی یا مصرف برخی داروها قسمتی از موهای خود را از دست دادند.
  • افرادی که فقط یک قسمت کم موهای آنها ریزش کرده است، برای مثال افرادی که دچار ریزش سکه‌ای شده‌اند.

 

بهترین و رایج‌ترین روش‌های کاشت مو در کشور ایران

در این قسمت سعی داریم 7 مورد از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش‌های کاشت مو در کشور ایران را به شما معرفی کرده و آنها را بررسی کنیم. بهتر است این روش‌ها را به خوبی مطالعه کرده تا در صورت تمایل به کاشت مو بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید:

1. کاشت مو به روش FUT

این روش یکی از جدیدترین انواع روش‌های کاشت مو در ایران است، در این روش پزشک اقدام به برداشتن فولیکول‌های لازم از پشت سر به صورت نواری می‌کند. سپس این نوارها را زیر میکروسکوپ قرار داده و در نهایت فولیکول‌های مناسب و لازم از بین آنها جدا می‌شوند. به طور تقریبی هر واحد فولیکول شامل یک تا ۴ تار مو است که به آنها گرافت گفته می‌شود. در نهایت نیز این گرافت‌ها را در حفره‌های کاشت مو قرار داده و کار به اتمام می‌رسد.

در این روش به دلیل اینکه فولیکول‌های مو به صورت نواری برداشته می‌شود ممکن است زخم‌هایی در سر ایجاد شود اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت مدتی جای آن کمرنگ می‌شود. در حال حاضر بسیاری از کلینیک‌های زیبایی به دلیل هزینه کم و تقاضای بالایی که این روش دارد آن را انجام می‌دهند اما در نظر داشته باشید که این روش ممکن است کمی دردناک باشد.

2. کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT از انواع روش‌های کاشت مو در ایران است که به نام روش دانه‌ای نیز شناخته می‌شود. در این روش اقدام به برداشتن فولیکول‌های مو به صورت جداگانه و دانه‌ای از بانک مو می‌شود. برای این کار در محل مورد نظر حفره‌هایی ایجاد شده و سپس فولیکول‌های مو به وسیله دستگاه‌های مخصوص در این حفره‌ها قرار می‌گیرند. در حال حاضر این کار یکی از بهترین روش‌های کاشت مو است که میزان خونریزی در آن بسیار کم بوده و نیازی به بخیه نیست.

علاوه بر این دوره بهبودی نیز در آن کوتاه بوده و معمولاً برای جوانان یا ورزشکارانی که دارای موهای ضخیم هستند می‌تواند مناسب باشد. در چند سال اخیر این روش کاشت مو به سرعت پیشرفت کرد و امروزه شاهد افزایش تقاضا برای انجام آن هستیم.

3. کاشت مو به روش SUT

اگر بخواهیم بیشتر در مورد انواع روش‌های کاشت مو در ایران برای شما صحبت کنیم می‌توانیم به روش SUT نیز اشاره کنیم، این کار به کمک یک دستگاه نیمه اتوماتیک به نام SAFE انجام می‌شود. در این روش برش‌های در محل بانک ایجاد شده و به دلیل اینکه این دستگاه قدرت مکش زیادی دارد اقدام به جدا کردن گرافت‌ها جهت کاشت مو می‌کند.

جالب است بدانید در این روش هیچگونه خونریزی و بخیه‌ای وجود نداشته و خط رویش مو به صورت طبیعی ایجاد می‌شود. همچنین در این روش میزان پیوند تار موهای طبیعی نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است. به دلیل اینکه همه فرایندهای کاشت و برداشت فولیکول مو توسط دستگاه به صورت دقیق انجام می‌شود در نتیجه امکان از بین رفتن فولیکول‌های مو در زمان جراحی بسیار پایین است.

4. روش کاشت مو Micro FIT

اگر بخواهیم در مورد یکی از انواع روش‌های کاشت مو در ایران صحبت کنیم که با ظرافت تمام انجام می‌شود می‌توانیم به این روش اشاره کنیم. این کار به صورت دانه‌ای انجام شده و در آن گرافت‌های لازم به کمک دستگاه‌های مخصوص با دقت زیاد داخل سر قرار می‌گیرند. میزان دقت و حساسیت این روش به حدی زیاد است که معمولاً از آن برای کاشت مو در قسمت کوچکی از سر و جلوی پوست سر که کمی ریزش دارد استفاده می‌کنند.

در روش Micro FIT بیمار به راحتی روی تخت کاشت مو قرار می‌گیرد و پزشک با دقت بالا گرافت‌ها را در قسمت‌های مشخص شده و کم مو قرار می‌دهد. این روش می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد مثلاً نداشتن خونریزی، دوره نقاهت کم، به جای نماندن جای زخم، کیفیت بالا و تراکم زیاد از مهمترین مزایای آن به حساب می‌آید؛ البته در کنار کیفیت بالا ممکن است هزینه آن نسبت به بیشتر روش‌ها کمی بالاتر باشد.

5. روش کاشت مو DHI

این روش کاشت مو به صورت دو مرحله‌ای است، قسمت اول انتخاب یک بانک مو مناسب یا منبع اهدا کننده است زیرا این روش کاشت بیشتر برای اشخاصی مناسب است که بانک موی مناسب برای پیوند مو در پشت سر خود ندارند. در این روش باید از قسمت‌های اطراف ریش یا شقیقه گردن و یا قسمت‌هایی که موهای آن شبیه موی سر است فولیکول‌ها را استخراج کنیم.

در مرحله دوم نیز پزشک با روش‌های به خصوص و با کمک دستگاه‌ها و تجهیزات مناسب اقدام به پیوند گرافت‌های مو به دست آمده در قسمت‌های مورد نظر می‌کند. این کار ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد اما به دلیل اهمیت بالا نیاز است تا فرد همه مراحل را تحمل کرده تا نتیجه مطلوب را بگیرد.

6. روش کاشت مو HRT

از دیگر انواع روش‌های کاشت مو در ایران برای اشخاصی که حجم زیادی از بانک مو خود را از دست داده اند روش HRT است. این روش می‌تواند گزینه خوبی برای رفع طاسی در کوتاه مدت باشد. هدف از به وجود آمدن این روش کمک کردن به اشخاصی بوده است که بانک مو قوی ندارند اما قصد کاشت مو را دارند.

این گزینه می‌تواند برای اشخاصی که دارای بیماری دیابت، بیماری خونی یا افرادی که به تازگی شیمی درمانی را تمام کردند مناسب باشد. در این روش اقدام به ساخت گرافت‌های مصنوعی می‌شود که البته امکان رشد آنها وجود نداشته و فرد باید به صورت دوره‌ای برای ترمیم آنها مراجعه کند.

7. کاشت مو به روش BHT

گاهی مواقع امکان برداشتن گرافت‌ها از پشت سر افراد وجود نداشته و این افراد از بانک موی ضعیفی برخوردار هستند، در این مواقع تنها چاره کار برداشتن از موهای صورت یا بدن است. معمولا محبوب‌ترین نقاط جهت برداشتن موها، ریش و سینه هستند.

موهای ریش به دلیل مقاومت فراوانی که در برابر ریزش دارند گزینه بهتری به حساب می‌آیند اما به هر دلیلی که نتوان از موهای ریش استفاده کرد گرافت‌های مورد نظر باید از موهای سینه برداشته شوند. این روش نیز می‌تواند یکی از نوین‌ترین و بهترین روش‌ها برای درمان طاسی و کم مویی باشد که در باشد که در حال حاضر در ایران طرفداران خاص خود را داشته و گاهی مواقع انجام می‌شود.

چرا اطلاع از انواع روش‌های کاشت مو در ایران مهم است؟

پس از اطلاع از انواع روش‌های کاشت مو در ایران ممکن است این سوال برای بسیاری از افرادی ایجاد شود که چرا اطلاع از آنها اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که اگر شما قصد کاشت مو را داشته باشید با کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته و بهترین روش ممکن را انتخاب نمایید. درست است که قبل از این کار پزشک برای شما انواع روش‌ها را توضیح داده و با انجام آزمایشات مختلف و در نظر گرفتن شرایط شما روشی مناسب را پیشنهاد کند.

اما با این حال در صورتی که شما اطلاعات کافی در مورد روش‌های متنوع کاشت مو داشته باشید می‌توانید با دید بازتر روشی که پزشک به شما پیشنهاد می‌کند را قبول نمایید. به هر حال امروزه ایران به یکی از بزرگترین قطب‌های جراحی‌های زیبایی در دنیا تبدیل شده و سالیانه تعداد فراوانی از افراد اقدام به کاشت مو می‌کنند. پس برای جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی بهتر است در ابتدا با انواع روش‌های کاشت مو در ایران به طور تخصصی آشنا شده تا با آگاهی بیشتر و تحقیق به انجام آن بپردازید.

چه عواملی می‌تواند در تعیین بهترین روش کاشت موثر باشد؟

امروزه انواع روش‌های کاشت مو در ایران ابداع شده است و برای بیماران مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چه عاملی می‌تواند تعیین کند که کدام یک از روش‌های کاشت مو بهتر هستند؟ در پاسخ این سوال می‌توانیم بگوییم که مواردی مثل

  • جنسیت
  • سن
  • سابقه ریزش مو
  • سلامت فرد
  • میزان تراکم بانک مو

از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که تعیین می‌کنند کدام یک از انواع روش‌ها می‌تواند برای فرد مورد نظر انتخاب بهتری باشد. مثلا مردان کاندیدای بهتری برای کاشت مو هستند و پزشکان می‌توانند انواع روش‌های کاشت مو را برای آنها انجام دهند، در صورتی که زنان با محدودیت بیشتری روبرو بوده و بسیاری از روش‌های کاشت برای آنها قابل اجرا نیست.

علاوه بر این سن نیز یکی دیگر از عواملی است که تعیین می‌کند بهترین روش کاشت مو کدام است. معمولا سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی بهترین سن کاشت مو است و باعث می‌شود تا دست پزشک برای انتخاب بهترین روش باز باشد. به هر حال برای اینکه بتوان انواع روش‌های کاشت مو در ایران را انتخاب کرد نیاز است تا عوامل مختلفی بررسی شود تا در نهایت با توجه به شرایط نهایی بیمار یکی از آنها انتخاب گردد.

عوامل موثر در کیفیت و تراکم کاشت مو

تعداد گراف‌های کاشت مو و ایجاد تراکم بالا در کاشت، تاثیر زیادی در نتیجه حاصله دارد. این موضوع تا حد زیادی به تجربه و مهارت پزشک متخصص و البته عواملی دارد که در ادامه آنها را بیان کردیم:

  • گرافت مو: گرافت‌ها یا فولیکول‌های موی برداشته شده از ناحیه اهدایی یا همان بانک مو، برای کاشت و پیوند به ناحیه طاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر چقدر تعداد گرافت‌ها نسبت به ناحیه طاسی بیشتر باشد، تراکم بیشتری حاصل خواهد شد. در حالت معمول چیزی در حدود 40 الی 50 گرافت برای هر سانتی‌متر مربع استفاده می‌شود که البته این تعداد فولیکول برای برخی روش‌های کاشت با تراکم بالا، به حدود 100 عدد نیز می‌رسد.
  • ظرفیت پوست سر برای کاشت مو: پوست سر افراد مختلف ظرفیت یکسانی برای کاشت مو نداشته و در برخی افراد امکان ایجاد زخم در ناحیه پیوند وجود دارد که این موضوع کیفیت کاشت یکنواخت و تراکم را کاهش می‌دهد.
  • تخصص و مهارت پزشک: مطمئناً هر چقدر پزشک حرفه‌ای‌تر باشد و از تجهیزات به روزتری استفاده شود، احتمال سالم نگه داشتن فولیکول‌های مو، کاشت یکنواخت و با تراکم مناسب و عدم آسیب به پوست سر، بیشتر خواهد بود.
  • فاصله بین تارهای مو: یکی دیگر از عواملی که سبب می‌شود کاشت مو نتیجه بهتر و تراکم مناسب‌تری داشته باشد، فاصله یکنواخت میان تارهای مو است که این موضوع ارتباط زیادی به تجربه و مهارت پزشک دارد.

هزینه روش‌های مختلف کاشت مو چقدر است؟

سوالی که ممکن است بسیاری از مراجعه کنندگان از پزشکان و متخصصان بپرسند این است که هزینه کاشت مو چقدر است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که هزینه دقیق آن می‌تواند بر اساس نوع روش انتخابی، میزان انتظارات مراجعه کننده و مشکلاتی که ممکن است درگیر آنها باشد متفاوت باشد.

در حال حاضر کاشت مو نسبت به بسیاری از عمل‌های زیبایی قیمتی کمتر داشته و شما در صورت تمایل به کاشت مو می‌توانید با پرداخت هزینه نه چندان زیاد و قابل قبول این کار را انجام دهید. اما در صورتی که هزینه و قیمت دقیق این کار برای شما مهم است می‌توانید در ابتدا از مشاوره کاشت مو استفاده کرده و پس از اینکه پزشک آزمایشات و بررسی‌های لازم را انجام داد هزینه دقیق این کار را به شما اعلام می‌کند.

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد انواع روش‌های کاشت مو در ایران صحبت کردیم. توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات خود را در مورد این عمل زیبایی افزایش داده و بهترین پزشک را نیز برای آن انتخاب کنید می‌توانید با اطمینان برای انجام آن اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید عمل کاشت مو یک عمل غیر قابل بازگشت است و در این مسیر پشیمانی وجود ندارد به همین دلیل علاوه بر اینکه شما باید بر اساس مشکل خود یک روش مناسب را انتخاب کنید نیاز است تا به همه توصیه‌های پزشک نیز توجه کرده تا بتوانید بهترین نتیجه را گرفته و تغییرات چشمگیر آن را در زیبایی خود مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *